Pôvodný hospodársky charakter Oravy sa po roku 1945 výrazne menil. Bola to nielen priama industrializácia Oravy, ale aj vplyv susedných priemyselných oblastí Považia a Ostravska, rozvoj dopravy a cestovného ruchu, kolektivizácia a mechanizácia poľnohospodárstva a lesného hospodárstva. Hospodársko-geografické pomery sa však nedotýkali všetkých oblastí rovnako rýchlo a hlboko, čo záviselo od viacerých, hlavne prírodných a morfologických pomerov. Zmeny po roku 1945 neobišli ani obec Mútne. Po prechode frontu bola v obci zriadená milícia, ktorá sa mala starať o poriadok a zabezpečovať strážnu službu. Bola vytvorená z účastníkov SNP a bývalých príslušníkov Slovenskej armády. Riadne autobusové spojenie na trase Mútne - Námestovo-Tvrdošín začalo fungovať v roku 1949. Bolo zabezpečované autobusmi RNK s kapacitou 40-50 cestujúcich. Pozornosť miestneho národného výboru sa v tomto období sústreďovala na výstavbu miestnych komunikácií, rozširovanie obchodnej siete a na riešenie dalších neodkladných záležitostí. |
|
|
|