Mútne 194
029 63 Mútne
Pôvodný hospodársky charakter Oravy sa po roku 1945 výrazne menil. Bola to nielen priama industrializácia Oravy, ale aj vplyv susedných priemyselných oblastí Považia a Ostravska, rozvoj dopravy a cestovného ruchu, kolektivizácia a mechanizácia poľnohospodárstva a lesného hospodárstva. Hospodársko-geografické pomery sa však nedotýkali všetkých oblastí rovnako rýchlo a hlboko, čo záviselo od viacerých, hlavne prírodných a morfologických pomerov. Zmeny po roku 1945 neobišli ani obec Mútne.
Po prechode frontu bola v obci zriadená milícia, ktorá sa mala starať o poriadok a zabezpečovať strážnu službu. Bola vytvorená z účastníkov SNP a bývalých príslušníkov Slovenskej armády. Riadne autobusové spojenie na trase Mútne - Námestovo-Tvrdošín začalo fungovať v roku 1949. Bolo zabezpečované autobusmi RNK s kapacitou 40-50 cestujúcich. Pozornosť miestneho národného výboru sa v tomto období sústreďovala na výstavbu miestnych komunikácií, rozširovanie obchodnej siete a na riešenie dalších neodkladných záležitostí.
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Jedno z najcennejších a najzachovalejších chránených území